Victum Képzési Központ

Tréningről és készségfejlesztésről. Néha szubjektíven, néha személyesen. Nem azért írjuk, mert azt hisszük, hogy mindenkinél jobban tudjuk. Mi is tanulni szeretnénk.

A Victum a Facebook-on

Íme, a 10 legfontosabb fogyasztói trend a 2017-es évre

2017.03.09. 12:36 orlando2012

ime_10.jpg

 

Az Ericsson Consumer Lab elkészítette legújabb jelentést, amely sorban a hatodik. A jelentésből megismerhetjük, milyen várható trendek jelennek meg az idei évben.

 

 

Az idei év 10 legfontosabb trendje:

1. A tanácsadók szerepe erősödik

A haladó internethasználók 35%-ka véli úgy, hogy a tanácsadót munkahelyén, és 25% pedig a mesterséges intelligenciát már menedzsereként is alkalmazná. Bár a válaszadók körülbelül 50%-ka tart attól, hogy az a robotok és a mesterséges intelligencia térnyerése miatt rövidesen sokan elveszíthetik állásukat.

2. Dinamikusan terjed a dolgok internete (IoT)

Mi az az IoT? Az Internet of Things, magyarul a dolgok (tárgyak) internete. Amellyel a mindennapjainkban használt eszközök (például háztartási gépek, autók, mérőórák, pénztárgépek, stb.), az interneten keresztül is elérhetőek, és képesek egymással akár önállóan is kommunikálni.

Tehát az IoT a fogyasztók körében egyre inkább elterjed. A válaszadók kétötöde szerint az okostelefonok képesek lesznek megtanulni szokásainkat, és helyettünk automatikusan elvégezni bizonyos dolgokat.

3. Jönnek az önvezető autók?

Nagyon úgy fest, hogy a jövő az önvezető autóké lesz. A kutatásból kiderül, hogy a gyalogosok egynegyede nagyobb biztonságban érezné magát az úttesten való átkelés során, ha az utakon kizárólag önvezető autók közlekednének. 65% vélekedik úgy, hogy saját magának is önvezető autót szeretne.

4. Virtuális valóság (VR)

A VR felhasználók közel négyötöde úgy vélekedik, hogy három év múlva a VR megkülönböztethetetlen lesz a fizikai valóságtól! A kutatásban résztvevők fele már most is szívesen használna olyan kesztyűt vagy cipőt, amellyel interakcióba lehet lépni virtuális tárgyakkal.

5. Gyógyszerekkel a virtuális rosszullét ellen

Az önvezető autók terjedésével növekszik az igény az utasokban az utazás okozta rosszullétek kezelésére. A válaszadók 30%-ka érzi úgy, hogy szükségük lesz majd a megfelelő gyógyszerekre. Annak érdekében, hogy ne "kavarodjon fel a gyomruk" az autózás során. A felhasználók egyharmada szerint a virtuális és kiterjesztett valóság alkalmazások miatt fellépő rosszullét miatt is szükségessé válhatnak különböző gyógyszerek.

6. Vészhelyzeti riasztó a mobilban

Az okostelefont használók több mint 50%-ka jelenleg is használ készülékén vészhelyzeti riasztó, értesítő illetve nyomkövető alkalmazást. Érdekes, hogy a válaszadók háromötöde nagyobb biztonságban érzi magát okostelefonjának köszönhetően, a telefonjuk nyújtotta biztonságérzet tudatában paradox módon több kockázatot vállalnak.

7. Közösségi hírek csapdájában

Napjainkban sokan a közösségi oldalakról szerzik be híreiket - értesüléseiket. A válaszadók egyharmada jelezte, hogy fő hírforrásuk valamelyik közösségi portál. Továbbá több mint egynegyedük jobban hisz ismerősei véleményének, mint a politikusokénak.

8. Kiterjesztett személyes valóság

Az emberek 50%-ka szívesen használna kiterjesztett valóság (AR) szemüveget a sötét környezet "megvilágítására" és a veszélyek észlelésére. Egyharmaduk pedig szívesen kiretusálná a környezetében található zavaró tényezőket.

9. Az adatvédelem területén megosztottság mutatkozik

A haladó internethasználók kétötöde csak titkosított szolgáltatásokat szeretne használni. De az emberek megosztottak ebben a témakörben. Ugyanis a válaszadók közel fele megelégedne egy minden szolgáltatásra kiterjedő "elfogadható" szintű adatvédelemmel is. Míg több mint egyharmaduk szerint az online adatvédelem és magánszféra már majdnem „kihalt” dolognak számít.

10. Mindent a nagyoktól

A haladó internetezők több mint kétötöde leginkább minden terméket az öt nagy IT társaság valamelyikétől szerezne be. Háromnegyedük úgy nyilatkozott, hogy erre akár már öt éven belül sor kerülhet.

 

A virtuális valóság (VR) térnyerésével kapcsolatban Michael Björn, az Ericsson ConsumerLab kutatási igazgatója így reagált: „Azt hiszem, túl kell lépnünk a valós idő (real time) fogalmán, és a realitásra kell koncentrálnunk. Az általunk valóságnak hívott dolog egyre személyesebbé és szubjektívebbé válik. A fogyasztók nem csak a közösségi hálózatokon veszik körbe magukat hasonló gondolkodású felhasználókkal, de a virtuális (VR) és kiterjesztett valóság (AR) alkalmazások révén már a körülöttük levő valós világból érzékelt dolgokat is testre szabhatják.”

A 10 legfontosabb fogyasztói trend 2017-ben jelentés az Ericsson ConsumerLab több mint 20 éves globális kutatási tapasztalatin alapszik és a világ 14 nagyvárosában élő, haladó internethasználók körében 2016. októberben készített online felmérés eredményei alapján készült. A kutatás 27 millió főt reprezentál, ők azok, akik a legkorábban veszik át a technológiai újdonságokat, így véleményük a jövőbeli trendek felmérése szempontjából fontos és iránymutató lehet.

(A Computerworld összeállítása alapján)

Szólj hozzá!

Címkék: vevő vállalkozás versenyképesség piaci trendek fogyasztói trendek

A bejegyzés trackback címe:

http://victum.blog.hu/api/trackback/id/tr6412324817

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.