Victum Képzési Központ

Tréningről és készségfejlesztésről. Néha szubjektíven, néha személyesen. Nem azért írjuk, mert azt hisszük, hogy mindenkinél jobban tudjuk. Mi is tanulni szeretnénk.

A Victum a Facebook-on

Egy ex-értékesítő őszinte gondolatai

2017.04.11. 11:50 orlando2012

Az emberek többsége azt gondolja, hogy értékesíteni, „eladni” könnyű. Pedig nem! Manapság, amikor az Internet tele van olyan oldalakkal, ahol adunk-veszünk, megunt vagy feleslegessé vált tárgyakat teszünk fel abban a reményben, hogy valaki megveszi, persze könnyűnek látszik.

Én nem ezekre gondolok.

Ha van egy jó termékem, vagy szolgáltatásom, ott is könnyebbnek tűnik egy ideig. De mi történik azokkal, akik olyan termékkel vagy szolgáltatással foglalkoznak, amelyből túlkínálat vagy nagyobb választási lehetőség van a piacon?  

Úgy gondolom, ekkor mutatkozik meg, hogy ki a jó kereskedő vagy vezető. Ilyen esetekben először jobb piackutatást végezni, hogy valóban megéri-e sokadiknak megjelenni, esetlegesen nem kevés befektetéssel belevágni. Tapasztalataim szerint az ilyen típusú felmérésre a magyar cégek többsége nem szán erőforrást.  

A vezetők nem szeretnek segítséget kérni, mert „ők már mindent tudnak”, és az anyagi forrásokat inkább áruba vagy technikai fejlesztésbe fektetik. Sajnos még mindig nem mernek, vagy nem is tudnak pár hónapnál, maximum egy évnél előbbre tervezni. Azt gondolják sokan, ha valakit a vezetői székbe ültetnek, az már minden vezetői erénnyel és tudással rendelkezik.

Sajnálattal tapasztaltam, hogy nem. A saját bőrömön is éreztem ezeket a hiányosságokat. Van egy szép magyar mondás, hogy mindenki a saját hibájából tanul. Ez tényleg igaz. Visszagondolva, én is sok mindent teljesen másként csinálnék a mostani tapasztalat és tudás birtokában. VEZETNI, IRÁNYÍTANI megfelelő tudás nélkül nem lehet! Ezt is tanulni kell.

A jó vezető is ilyen, vagy ilyennek kellene lennie. Jó lenne, ha már az iskolában elkezdenék oktatni a gyerekeket arra, hogy milyen formában lehet elindítani egy vállalkozást, hogyan építsük karrierünket, hogyan képezzük magunkat, ha már elértünk egy szintet. Természetesen nem várhatunk csodát, a pénzügyi tudatosságunk és kulturáltságunk romokban hever. Olyan, mint a legó vagy a puzzle: mikor kiöntjük és megpróbáljuk összerakni valahogy, az esetek többségében nem azzal kezdünk, hogy elolvassuk a leírást.

Összefoglalva, úgy gondolom, nagy szüksége lenne a magyar cégvezetőknek és értékesítőiknek a szemléletváltásra. Azt gondoltam régen én is, hogy semmi szükség a továbbképzésekre, sőt amelyekre beültem, azokat sem vettem komolyan. Úgy voltunk vele, hogy a cég fizeti, enni és inni lehetett esténként, és addig sem dolgoztunk. Ez a hozzáállás az esetek többségében ma is.

Befejezésként én most a „rablóból lett pandúr” esetében érzem magam. Azon szerencsés helyzetbe kerültem, hogy egy olyan cégnél dolgozhatok, és olyan vezetőt, kollégákat és munkamorált ismertem meg, ahol tervezés, közös gondolkodás, folytonos tanulás és értékelés zajlik. Ezeket szeretnénk megmutatnia magyar alapítású cégek tulajdonosainak és vezetőinek. Amerikában és Skandináviában ezek már szinte közhelynek számítanak, viszont magyar környezetben is használható eszközökkel elérhetjük, hogy a cégünk szárnyaljon, és a vezető, a munkatársak igazi csapat legyenek!

De ezeket a későbbiekben boncolgatom még! ☺

Tóth Zsolt

Szólj hozzá!

Címkék: értékesítés vevő vezetés képzés sales

A bejegyzés trackback címe:

http://victum.blog.hu/api/trackback/id/tr6312414917

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.