Kiégett call centeres vs 4 megoldás a 10-ből

burnout_kieges_fazisai_3.jpgAz egyik tréningünkön fiatal munkavállaló panaszolja, hogy mennyire nem motiváló számára call centerben dolgozni, és már-már a teljes karrierjét is megrekedve érzi emiatt.

Az SSC lényege, hogy a cégek bizonyos back-office tevékenységeiket centralizálják (pl. pénzügy, ügyfélszolgálat, IT), és ezeket egy helyről szolgáltatják. Ez bizonyosan jó a cégeknek, hiszen így jelentős költségmegtakarítás érhető el. Az itt dolgozók számára viszont azzal jár, hogy a hét minden napján általában ugyanazt a nem túl bonyolult tevékenységet kell végezniük, ugyanúgy.

Ezeken a munkahelyeken általában diplomás, több nyelvet beszélő, pályakezdő munkavállalók dolgoznak. Ők – bár biztosan örültek annak idején, hogy gyorsan munkát találtak – hamar elvesztik a motivációjukat, kedvetlenné, frusztrálttá válnak. Gyakran tapasztaljuk ezt, amikor SSC-kkel dolgozunk.

A legtöbb call centerben is ez a helyzet.

productive.jpgEzt pedig nem nehéz elképzelni, mivel jár. A motiválatlanság kihat a csoporton belüli együttműködéstől az elvégzett munka minőségén át sok mindenre. Aztán pedig beindul, és folyamatossá válik a fluktuáció.

Mit lehet tenni? Semmit? Ez a munka, ezt kell csinálni, és ennyi a bér, ezen sem tudunk változtatni – mondják erre a munkáltatók.

Pedig egyszerű és költséghatékony eszközökkel még ilyen szigorú keretek között is sokat tehetünk a munkatársak motivációs szintjének fenntartásáért.

Egyszerű munkaszervezési eszközökkel megoldhatjuk, hogy a munkatársak bepillanthassanak, beletanulhassanak más munkaterületekbe.(1)

 

A képzési rendszer átgondolásával, és tudatos fejlesztésével elérhetjük, hogy a munkatársak szakmai fejlődése (és a szakmai fejlődés szubjektív érzete) folyamatos legyen.(2)

Jól megválasztott csapatépítő eseményekkel közösséget építhetünk, segíthetjük az összetartó és megtartó közösség kialakulását. (3)

A faital, aktív munkavállalóknak fontod, hogy olyan cégnél dolgozzanak, amelyik figyel a társadalmi, környezeti felelősségre. (4)

A közkeletű sztereotípiákkal ellentétben a kutatások azt mutatják, hogy nem a magas fizetés az első számú motiváló eszköz. Ha választhatunk a magas fizetés, de rossz munkahely, vagy a közepes fizetés, de a szakmai fejlődést, és megfelelő társas környezetet biztosító munkahely között, az utóbbit választjuk.

És még egy fontos szempont: segíthetünk a munkavállalónak a vállalaton belüli tudatos karriertervezésben is. Ha elveszti a motivációját, és a karrierjét zsákutcának érzi, előbb-utóbb búcsúzik a cégtől. Elvesztünk egy diplomás, nyelveket beszélő, a vállalati kultúrát-sajátosságokat értő, a rendszert jól átlátó munkatársat. A zsákutca helyett az SSC, a call center lehetne a lelkes és tehetséges pályakezdők első állomása is a sikeres vállalati karrier útján.

Eddig szó sem esett a fizetésről, és máris felsoroltunk 4 jól ismert eszközt.

Nálunk még pontosan 6 megoldás van, amiről ritkán hallani:) Bocsánat, de nem tudom megállni:

http://victum.hu/ajanlatkeres

A bejegyzés trackback címe:

https://victum.blog.hu/api/trackback/id/tr995779485

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Facebook oldaldoboz