Létezik olyan alapvető tudás, vannak olyan stratégiai mérföldkövek, melyek a folyamatosan változó körülmények között is biztosítják a túlélést.
Az üzleti körülmények rohamtempóban változnak, muszáj, hogy legyen egy biztos alapunk, ami minden viharban kitart, persze nem elfeledve, hogy folyamatos karbantartás szükséges. A következő hat pont minden stratégiában segítséget jelenthet.
Ha bármelyik hiányzik, alkossuk meg!
Versenytárselemzés
Vállalkozóként tisztában kell lennünk azzal, hogy kik a versenytársaink, kikkel játszunk egy színpadon. Ismerjük meg a konkurenciát, és lássuk át termékpalettáikat, szolgáltatásaikat. Ez a tudás segít saját termékünk, szolgáltatásunk fejlesztési irányainak meghatározásában. A versenytársak ismeretében találhatjuk meg a piaci rést, vagy gyengeségeikre építve nyújthatunk igazán vonzót a piacon.
Biztonságos pénzkezelés
Ha pörög is az üzlet, bevételeinket kezeljük racionálisan, megfontoltan. Az üzlethez szükséges kockázatvállalás nem összetévesztendő a vakmerőséggel, felelőtlenséggel. Bármikor szükség lehet egy esetleges „luk” betömködésére, és ekkor a saját forrás a legolcsóbb és a leggyorsabban elérhető. Ha takarékoskodunk, megúszhatunk egy banki kölcsönt, ha esetleg előre nem látható körülményt kell finanszíroznunk.
Tudni, merről fúj a szél
Amennyiben hosszú távon szeretnénk megőrizni sikerünket, tudnunk kell, merre fordulnak a trendek, és mi az, ami népszerű lesz később. Folyamatosan kövessük, milyen új technikai újdonságok, fejlesztések bukkannak fel a piacon, mire ugranak az ügyfelek. Ha felismerjük a trendeket még mielőtt azok berobbannának, és ennek megfelelően tudunk tervezni, elkerülhetjük a folyamatos versenyfutást az idővel.
Kis lépésekkel, de biztonságosan
Ne egy lépésből akarjuk meghódítani a világot! Hosszú távon erről is szó lehet, ám az elején inkább apróbb lépésekben haladjunk, megfontoltan tervezzünk, hogy a hirtelen növekedés, nehogy kontraproduktív hatást váltson ki cégünknél. Persze fontos, hogy legyen víziónk, lássuk a nagy célt, de az is, hogy tudjuk, nem egyetlen lépésben fogunk elérni oda.
Meghallani a vevők szavát
A kommunikáció kétoldalú, a visszajelzések, még ha nem is esnek jól olykor, nagyon hasznosak és fontosak. A valós dicséretnek örüljünk, viszont a kritikákban halljuk meg, vegyük észre, hogy mivel tehetjük még jobbá a terméket, vagyis ezek hosszú távon több vevőt hozhatnak nekünk. Szóval nyissuk ki a fülünket, ha valaki negatív véleményt fogalmaz meg, mérlegeljünk, változtassunk, ha kell.
Rugalmasság
Az üzleti életben a változás elkerülhetetlen, és azok, akik képesek rugalmasan alkalmazkodni, sikeresebben tudják menedzselni a cégüket. A rugalmasság a sikeres üzletek egyik legfontosabb tulajdonsága. Ne ragaszkodjunk semmihez azért, mert „eddig működött”. A világ változik, ha a folyamataink valamelyike vagy egy termék, szolgáltatás nem úgy teljesít, ahogy terveztük, vártuk, itt az ideje változtatni! Az alkalmazkodóképesség az ügyfelek megtartását és számuk növekedését, annak hiánya az ügyfelek elvesztését jelentheti, csökken a nyereség. Lehet, hogy most egészen másra van szükség, mint egy évvel ezelőtt, a világ így működik. Muszáj lesz felülni az express-vonatra.
forrás: Piac és Profit
Ha fel akarja venni a ritmust, vagy szintet akar lépni a vállalkozásával, nézze meg, ebben hogyan segítünk: https://victum.hu/szolgaltatasok/szervezetfejlesztes-kkv-knak
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.