Új évad, új tréningeszközök a tarsolyban
Új évad, új tréningeszközök a tarsolyban

cocreation.jpgAthén, Berlin, Frankfurt, Terni, Firenze, Toulouse - csak, hogy néhányat említsünk azokból a helyszínekből, ahol mostanában trénerként tanulni, dolgozni jártunk. Az olyan eszközöket, mint World Café, Open Space, itthon már minden trénercég ismeri és használja. Mi megújítottuk a palettánkat; színesebb, érdekesebb, interaktívabb, és a célt tekintve értelmes és többcélú eszközöket mutatunk be, és tanítunk meg a cégek számára.

Nagyon várjuk a workshop ...

Megtartó munkahely - mi az utolsó csepp a pohárban?
Megtartó munkahely - mi az utolsó csepp a pohárban?

A cégektől kilépő munkavállalók a távozásuk okaként legtöbbször (több mint 60%) a közvetlen felettes hozzáállását, viselkedését, kommunikációját jelöli meg, mint „utolsó csepp a pohárban.

utolsocsepp.jpg

Mielőtt erről beszélünk, vegyük sorra, hogy mit tehet a munkáltató a dolgozója megtartásáért.

Egyre több munkaadó jön rá, hogy nem elegendő a fluktuáció elkerülése érdekében csak pénzbeli juttatást kínálni a munkavállalónak. A cafeteria, mint ...

Egészséges munkahely- jobban teljesít?
Egészséges munkahely- jobban teljesít?

egeszseges_mh.png

Emlékeim valamikor a 80-as évekbe száguldanak vissza, amikor családommal a Balatonnál nyaraltunk. Emlékszem arra a feledhetetlen élményre, amikor vitorlás hajóra szállhattunk. Mivel szeretem a vizeket, gyermekként óriási élmény volt a hatalmas, zöld színű vízen egy általam gyönyörűnek vélt hajóval szelni a Balaton hullámait. Még most is bennem él annak az élménynek minden érzése, az izgatottság, az öröm és a boldogság hármasának keveréke.

Ennek az ...

Agyleszívás
Agyleszívás

vendeglato_szakmenedzser.png

Ez a poszt azt feszegeti, hogy meddig terjed a cégek szabadsága a tréningcégek által leadott ajánlatok között való válogatásban, és mikortól számít egy tett agyleszívásnak. Őszintén kíváncsi vagyok, hogy ti, HR-esek, trénerek, mit gondoltok?

Kezdetnek vegyünk egy párhuzamot. Betérünk egy étterembe, tudjuk, hogy éhesek vagyunk (szükséglet), és eldöntöttük, hogy itt fogunk vacsorázni (piac). Nem tudjuk, hogy mit akarunk enni, ezért kikérjük az étlapot ...

Hasznos mobilozás? Az ördög második bibliája?
Hasznos mobilozás? Az ördög második bibliája?

pic2.jpg

A kártya az ördög bibliája- tartja a mondás. Akkor a mobiltelefon a második? Mert hatalmas függőséget okoz; főleg a gyerekek, fiatalok körében. Hogy reagáljunk erre szülőként, amikor valljuk be, mi is alig tudjuk letenni?

A Victum mindig is foglalkozott társadalmilag felelős témákkal, ezért lett partnere a Cromo Alapítványnak egy olyan projektben, amely egyedülálló: nem a mobilt akarja tiltani, hanem értelmes tartalmak, közösségi élmények, és ...

Ördögi kör a szolgáltatásban - hogy lehet kilépni?
Ördögi kör a szolgáltatásban - hogy lehet kilépni?

vasarlo.jpg

A szolgáltatás Magyarországon alacsony színvonalú, ez közösségi tapasztalat. A panaszkezelés modortalan. A felajánlott kompenzáció személytelen. Az üzletek, szállodák, bankok stb. munkatársait leginkább a vendégek, a vásárló, az ügyfelek zavarják, amúgy szeretik a munkájukat. Viszont vendég, vásárló, ügyfél nélkül nincs bevétel, nincs munkahely.

A homar.blog.hu egy évek óta működő, a fogyasztók, vásárlók, vendégek által napi szinten ...

6 fix stratégia a sikerhez
6 fix stratégia a sikerhez

money-40603_640.pngLétezik olyan alapvető tudás, vannak olyan stratégiai mérföldkövek, melyek a folyamatosan változó körülmények között is biztosítják a túlélést.

Az üzleti körülmények rohamtempóban változnak, muszáj, hogy legyen egy biztos alapunk, ami minden viharban kitart, persze nem elfeledve, hogy folyamatos karbantartás szükséges. A következő hat pont minden stratégiában segítséget jelenthet.

Ha bármelyik hiányzik, alkossuk meg!

Versenytárselemzés

...

Színtiszta altruizmus vagy valós szervezeti érdek?
Színtiszta altruizmus vagy valós szervezeti érdek?

coaching_kultura.jpgHa közelebbről meg szeretnénk szemlélni és érteni a coaching kultúra lényegét, magabiztosan állíthatjuk, hogy egyik sem. Vagyis inkább mindkettő. Hogy miért nem fekete-fehér a szervezetek működésének világa, járjuk körbe együtt és nézzük meg, hogyan fonódnak egymásba a különböző érdekek és értékek!

A szervezetfejlesztés területén már-már lerágott csontnak tűnik az a megállapítás, hogy minden munkavállalót (és egyébként vezetőt is) más és ...

Közösségi média várható 5 legerősebb marketing trendje
Közösségi média várható 5 legerősebb marketing trendje

web-page-2084779_640.png

Tekintsük át, melyek a közösségi marketing eszközök, amelyeket cége fellendítésére alkalmazni tud, akár szakember nélkül is.

1. Live streaming video

A Youtube 2004-ben hatalmas újításnak számított, ugyanis ez volt az egyetlen olyan csatorna, amire feltölthettük és megnézzük a videóinkat. Tizenkét év elteltével a mindenki zsebében ott lapuló okostelefon lett a közvetítő eszköz: és már nemcsak az előre felvett, és szerkesztett verziójú videókat ...

Az első benyomás rólunk, mint munkáltatóról: az álláshirdetés
Az első benyomás rólunk, mint munkáltatóról: az álláshirdetés

wanted.jpgAz utóbbi időben a tomboló munkaerőhiány kézzelfogható károkat okozott/okoz a cégeknek, a csapból is ez folyik és 2018/2019-re sem jobbak a kilátások. Fordult a kocka, most a munkáltatóknak kell tudni eladni magukat a kiváló munkaerőnek. Amikor sikerült megszerezni a jelöltet, akkor sem dőlhetünk hátra, komoly erőfeszítések szükségek ahhoz, hogy meg is tartsuk őt a vállalkozásunkban. Hosszú távon jó lehet ez a tendencia mindenkinek, mert egy humánusabb ...

Vezetőként fontosnak tartja a hatékonyságot? Motiválja így csapatát!
Vezetőként fontosnak tartja a hatékonyságot? Motiválja így csapatát!

rafting-661716_640.jpgA vezetői működés határozza meg leginkább a csapat hatékonyságát, viszont önmagában az sem garantálja az eredményességet. A siker kulcsa ezen kívül a minőségi kommunikáció, a folyamatok optimalizálása, a tiszta szerepek, az egyértelmű elvárások és a motiváló fejlődési célok.

Napóleon sem bízta a véletlenre legkiválóbb tábornokainak kiválasztását. Csakis a teljesítményük és a képességük alapján léptette elő őket. A legtöbb tiszt ennek ...

A pénteki szabad órák aranyat érnek
A pénteki szabad órák aranyat érnek

friday-1589678_640.jpgNehéz most ebben a hideg, kora tavaszi időben beleképzelnünk magunkat egy nyári péntek délutánba, amikor a hőségben már mindenre tudunk gondolni, csak a munkára nem. Készülünk a hétvégére, fejben már a fürdőruhát csomagoljuk. Olyankor bizonyosan tudjuk, hogy nem ugyanazzal a motivációval és lendülettel dolgozunk, mint hétfő reggel.

Miért érné meg a cégeknek is péntekenként hamarabb hazaengedni a dolgozóikat?

Íme, egy kis gondolatébresztő a témában.

...
Íme, a 10 legfontosabb fogyasztói trend a 2017-es évre
Íme, a 10 legfontosabb fogyasztói trend a 2017-es évre

ime_10.jpg

 

Az Ericsson Consumer Lab elkészítette legújabb jelentést, amely sorban a hatodik. A jelentésből megismerhetjük, milyen várható trendek jelennek meg az idei évben.

 

 

Az idei év 10 legfontosabb trendje:

1. A tanácsadók szerepe erősödik

A haladó internethasználók 35%-ka véli úgy, hogy a tanácsadót munkahelyén, és 25% pedig a mesterséges intelligenciát már menedzsereként is alkalmazná. Bár a válaszadók körülbelül 50%-ka tart attól, ...

Bátran legyünk a munkahelyen is kedvesebbek a kollégáinkkal Valentin nap hetében!
Bátran legyünk a munkahelyen is kedvesebbek a kollégáinkkal Valentin nap hetében!

black-coffee-1867753_640.jpgA kedvesség, ha nem figyelünk, pirinyónyira töpörödik a mindennapjainkban, már az is jónak mondható, ha a magánszféránkban megmarad. Ennek tényleg így kell lennie???

 

 

Február 14-én, akár elutasítjuk az ünnepet, akár nem, annyit azért megtehetünk, hogy lassítunk egy kicsit, elgondolkodunk, hogy a magánszféránkon kívül, útközben vagy a munkahelyen figyelünk-e eléggé egymásra?

A kedvesség nem egyirányú dolog, nem csak arra hat akinek adjuk, ...

Generációs különbség vagy személyiség?
Generációs különbség vagy személyiség?

gyakornoki.jpgMostanában rengeteget hallunk, olvasunk a munkahelyi generációs különbségekről. Legfrissebb saját élményünkről írunk, amikor a cégünkhöz gyakornokokat toboroztunk.

Az első körök után fennmaradó két legjobb jelölttel rövid feladatokból álló műhelymunkát csináltunk, aztán megtanácskoztuk, hogy melyik jelöltet vegyük fel.

Végül úgy döntöttünk, hogy legyen mindkettő. Amikor felhívtam őket – mindkettő huszonéves koruk elején járó, ...

5 hiba az értékesítésben
5 hiba az értékesítésben

kaktusz.jpgMiért is van két fülünk és egy szánk? Hogy többet hallgassunk, és kevesebbet beszéljünk.

Ez aranyigazság az értékesítéskor, mégis trénerként azt tapasztalatom, hogy amikor gyakorlásra kerül a sor, akkor a résztvevők 80%-ot beszélnek, és 20%-ot hallgatnak (lemértem!), úgy, hogy a 20% közben is azon morfondíroznak, hogy mit fognak mondani, ha a másik fél végre abbahagyta. Ismerős? Akkor neked szól ez a cikk!

Hiba#1 Kifogáskezelés

Valahányszor ezt a ...

Esélyed sincs
Esélyed sincs

esely_baba.jpgTudjuk, hogy nem elegáns kiadni a megrendelőket, de név nélkül egy kicsit mégis had... lécci.. .

Pályázati elszámolási időszakban különösen fura történeteket lehet összeszedni, és ha jól figyelsz, még kicsiny hazánk mentális állapotáról is lehet gyűjteni klasszikusokat. Az elmúlt évből szemezgetünk olyan mondásokat, amiket az esélyegyenlőségi, érzékenyítő tréningekkel kapcsolatban szereztünk be (gondolom sokaknak ismerős).

"... jó, értem, de ...

Eredményes üzleti modellek I. - "Add ingyen"
Eredményes üzleti modellek I. - "Add ingyen"

01.jpgA Victum, mint a kkv szektor fejlesztési mentora, üzleti megoldásokat bemutató sorozata első részében az ún. freemium modellt mutatjuk be érthető nyelven!

Hogyan lehet sikeres az „Add ingyen” üzleti modell?

Az „add ingyen” elgondolást szakmai nyelven freemium üzleti modellnek nevezik, azaz legalább egy ügyfélcsoport élvezze folyamatosan az ingyenes ajánlat nyújtotta előnyöket. Gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a nem fizető ügyfelek költségeit az üzleti ...

Stratégiai tervezés öt egyszerű lépésben
Stratégiai tervezés öt egyszerű lépésben

 

Azon gondolkozik, hogyan lehetne értéket teremteni, új öleteket megvalósítani, vagy hogyan tudná jobbá tenni, átalakítani vállalatát?

A válasz egyszerű: tervezzen, alkosson stratégiát! Ám az emberek mikor meghallják a stratégia szót, valami bonyolult szerteágazó dologra gondolnak. Félelmük igaznak bizonyulhat. Tényleg bonyolult és szerteágazó dologról van szó. Nagyvállalatok estében a jövő céljainak elérése érdekében összehangolni a szervezeti ...

Legyen boldog anyuka! Nem megy? Szégyellje magát!
Legyen boldog anyuka! Nem megy? Szégyellje magát!

 

neurotic.jpg

 

Ön is gyeses anyuka? Hát akkor önnek garantáltan szuper az élete, hiszen dolgoznia sem kell, főnöke sincs, a felelősségről nem is beszélve. Csak játszik otthon a gyerekkel, néha leviszi a játszótérre, foglalkozásra vagy orvoshoz, ja, meg főz, most, takarít is néha, de az meg úgysem munka. Hát mégsem boldog? Hogy képzeli? Nem tud örülni, hogy végre anya lett? Nyilván önben van a hiba. Szégyellje magát, hogy nem tud boldog lenni!

Ismerős? Ön sem ...

Az első magyar benchmark kutatás a hazai SSC szolgáltatókról
Az első magyar benchmark kutatás a hazai SSC szolgáltatókról

A szolgáltató iparági piackutatást a Magyar Szolgáltatóipari és Outsourcing Szövetség (HOA) azzal a céllal készítette, hogy átfogó képet adhasson a magyar gazdaság egyik legdinamikusabban növekvő szektoráról.

Magyarországra már inkább a magasabb hozzáadott értékű szolgáltatások érkeznek. Ez a piac fejlődése. Új centereket azonban nem igazán tudtunk bevonzani, míg például Lengyelországban egyre több központ nyílik - derül ki az eddigi legnagyobb ...

Miért nehéz a női vezetőknek?
Miért nehéz a női vezetőknek?

Magyarországon nagyon nehéz a női vezetők dolga.Mit jelent a maszkulin kultúra a gyakorlatban?

Azt, hogy a magyar inkább akar a legjobb lenni, és közben kevésbé motiválja az, hogy szeresse, amit csinál. Nálunk a versengés, az eredmény és a siker képvisel értéket, és nem a támogatás, az empátia vagy az együttműködés. "Minden modern vezetéstudományi kutatás azt mutatja, hogy a vezetői sikerességnek és a vezetői beválásnak az alapja a szociális készség. ...

SSC forró témák itthon és máshol
SSC forró témák itthon és máshol

callcenter.jpg

Az SSC-k funkciója, célja

Számos cikk jelent meg azokról a kérdésekről, témákról, amelyek az SSc-ket foglalkoztatják. Ezeket elemző összesítésben adjuk közre.

Az SSC (Shared Service Center) kifejezését összességében azokra a gyakorlatokra alkalmazzák, amikor egy szervezet - jellemzően operatív feladatokat ellátó - részlegeit központosítja egy helyre. Ezek a részlegek általában az ún. „back office” tevékenységek, azaz a pénzügyi, számviteli, ...

Kiégett call centeres vs 4 megoldás a 10-ből
Kiégett call centeres vs 4 megoldás a 10-ből

burnout_kieges_fazisai_3.jpgAz egyik tréningünkön fiatal munkavállaló panaszolja, hogy mennyire nem motiváló számára call centerben dolgozni, és már-már a teljes karrierjét is megrekedve érzi emiatt.

Az SSC lényege, hogy a cégek bizonyos back-office tevékenységeiket centralizálják (pl. pénzügy, ügyfélszolgálat, IT), és ezeket egy helyről szolgáltatják. Ez bizonyosan jó a cégeknek, hiszen így jelentős költségmegtakarítás érhető el. Az itt dolgozók számára viszont azzal jár, ...

7 fejleszthető prezi baki
7 fejleszthető prezi baki

unalom.jpg

Egyik nap konferencián voltam, ahol magas beosztású vezérek, szakértők, igazgatók követték el az itt bemutatott bakikat, mert a tartalmi odafigyelés mellett kénytelen voltam, mint egy megszállott tréner, jegyzetelni. 

1. Statikus slide-ok: azért haladjunk a korral!

Egy kivételével az összes előadó a hagyományos ppt-t használta, és szinte semmilyen vizuális elemet nem használt azokon.

2. Zsúfolt slide-ok: a legnagyobb közhely a világon!

Két ...

Facebook oldaldoboz