Tekintsük át, melyek a közösségi marketing eszközök, amelyeket cége fellendítésére alkalmazni tud, akár szakember nélkül is.
1. Live streaming video
A Youtube 2004-ben hatalmas újításnak számított, ugyanis ez volt az egyetlen olyan csatorna, amire feltölthettük és megnézzük a videóinkat. Tizenkét év elteltével a mindenki zsebében ott lapuló okostelefon lett a közvetítő eszköz: és már nemcsak az előre felvett, és szerkesztett verziójú videókat látjuk, hanem akár élőben a nyers valóságot is. Egy újabb csatorna, ami alkalmas arra, hogy hass a közönségedre, és bizalmat építs azzal, hogy valódi, szűretlen tartalmat ossz meg.
2. A beszélgetéseink átalakulnak a Chatbotok által.
A mesterséges intelligencia korszakában minden arról szól, hogyan tudjuk beépíteni az emberi tudást a gépekbe. Az egyik ilyen, ígéretes applikáció a Facebooké, mely hihetetlen lehetőségeket nyújt a marketingesek számára. A Facebook Messengeren belüli úgynevezett chatbotok pontosan arra lettek – lesznek tervezve, hogy képesek legyenek válaszolni a legtöbb vevő által feltett kérdésre, úgy hogy az ember nem avatkozik bele a folyamatba. Mindennek értelme az, hogy szorosabb kapcsolatot tudj tarnai a vevőiddel, értékesítési folyamatot támogass – mindezt úgy, hogy nincsenek személyzeti költségek. A jövő már elkezdődött, ugyanis már a legnagyobb cégek elkezdték használni a chatrobotokat – hazánkban is.
3. Lejáró közösségi tartalmak
Az online figyelem felkeltése és megtartása mindig hatalmas feladat volt, ugyanis minden vállalkozás legnagyobb kihívása kitűnni a tömegből, és elnyerni a figyelmet. A feladatot tovább nehezíti, hogy az eddig használt és bevált marketingtaktikák már nem fognak úgy működni, mint eddig. A Snapchat úgy döntött, taktikát vált, olyan tartalmakat kezdtek létrehozni, amik – idővel – elvesznek: a látogatók tudják, hogy (24 órára) limitálva van az idejük a tartalmak megtekintésre, mielőtt azok eltűnnek. Ezt az úttörő trendet mindenképpen érdemes lenne kipróbálni, és letesztelni a későbbi digitális média kampányok alkalmával.
4. Az organikus közösségi forgalom fokozatosan nehezebb lesz
A figyelem magunkra irányításánál és fenntartásánál nincs fontosabb az online világban. Ezt eddig el lehetett érni lájkokkal a Facebookon: nem kellett se könyörögni, se fizetni érte, de ez mostanában változik. A Facebook, az Instagram és a többiek nem időrendi sorrendben teszik ki az idővonalra a frissítéseket, és amíg nem fizetsz – szinte –, láthatatlanná válsz: egy ideje a közösségi médiára is úgy kell tekinteni, mint egy fizetős hirdetési felületre.
Nincs mese, vissza kell térni a digitális alapokhoz. Mi tehát a marketinges feladata?
- Mindent el kell követni azért, hogy minél előrébb kerülj a Google találati listán!
- E-mail listákat kell készíteni, annak érdekében, hogy elérd a saját közönséged anélkül, hogy a Google vagy a Facebook beleszólna.
- Dolgozz a kialakulóban lévő, fejleszthető képességeken, ez az új művészete és tudománya a marketinges szakembereknek.
Tehát tényleg vissza kell térni az alapokhoz, el kell kezdeni új csatornát kialakítani, és nem csak a közösségi médiába fektetni minden energiát és pénzt.
5. A megszemélyesítés fog tarolni.
Míg az eszközök, programok egyre okosabbak, az emberek egyre ellenállóbbak az általános tartalmakkal kapcsolatban: így nem lehet mást tenni, mint a személyes és releváns tartalmakra és hirdetésekre tenni a hangsúlyt.
A Facebook úgy célozza a hirdetéseket, hogy tudja, merre voltál az elmúlt időben az interneten, milyen oldalakat néztél meg, így a kampányok kiválasztásának taktikája a te érdeklődési területedet célozza. Azokat a releváns tartalmakat mutatja, aminek a legnagyobb a keresési rátája.
A digitális marketing automatizációja eszközöket és adatokat is biztosít annak érdekében, hogy a jó tartalmat juttassa el, jó időben, a jó közönséghez.
(A 24.hu összeállítása alapján)
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.