Vírus és gazdaság - külföldi elemzők magyarul 4. rész

fenntarthato_fejlodes_1b.jpg

Milyen lesz a gazdaság a járvány után? Mit kell tennie, és mit tehet cégvezetőként, hogy ne csak átvészelje, de fejlődjön is? Látogasson el a https://victum.hu/szolgaltatasok oldalra, ahol folyamatosan frissülő segítséget, információt kaphat!

Az egészségügyi vészhelyzet mellett a gazdaság újraindulásáról, átváltozásáról, a jövőbeni lehetőségekről számtalan magyar cikk, elemzés, interjú jelenik meg, amelyeket folyamatosan megosztunk a Victum Facebook oldalán https://www.facebook.com/victum.hu/ és ügyvezetőnk, Simon Ildikó Linkedin profiljában: https://www.linkedin.com/in/ildiko-simon-77586123/

Viszont az angol nyelven megjelenő európai gazdasági szakértők gondolatait, tanácsait csak azok ismerhetik meg, akik beszélnek angolul.

Ebben segítünk azzal, hogy folyamatosan közzétesszük itt a blogunkban az eredeti linkkel együtt a lényeg kiemelését magyar nyelven.

 

A jövő már nem lesz olyan, amilyen volt - Kevin Sneader és Shubham Singhal

A szerzők 7 területen javasolnak konkrét tennivalót, beavatkozást a vállalkozások vezetőinek.

A koronavírus-krízissel és annak következményeivel muszáj foglalkoznunk. Lehetetlen tudni, hogy mi fog történni. De meg lehet fontolni a múlt tanulságait, mind távoli, mind pedig a közelmúltban, és ennek alapján konstruktív módon gondolkodni a jövőről. Úgy gondoljuk, hogy a következő elemek fontosak lesznek az átalakulásban - és a cégvezetőknek meg kell lépniük ezeket.

 

6. Változó fogyasztói magatartás

coronavirus-shopping-habits.jpg

Az üzleti vezetők egyik kulcskérdése az, hogy iparáguk visszatér-e a vírus által okozott gazdasági sokk előtti állapothoz, vagy tartós károkat szenved-e el. Az látható, hogy, akik kevésbé rugalmasnak bizonyultak, nehéz lehet visszanyerni a COVID-19 előtti helyzetüket.

Tartós változások következhetnek be a fogyasztók fizikai távolsággal, egészséggel és magánélettel kapcsolatos attitűdjeiben. Például a megnövekedett egészségügyi tudatosság tartós változást hozhat azáltal, hogy hol, hogyan és mit esznek az emberek. Egyes fogyasztók és kormányok - de semmiképpen sem mindenki - megváltoztathatják a személyes adatok megosztására és felhasználására vonatkozó hozzáállásukat, ha igazolható, hogy az ilyen adatok használata a válság idején hozzájárult az élet megóvásához.

Az ezredfordulón születettek és a Z generáció tagjai között - akik 1980 és 2012 között születtek - ez a válság jelenti a legnagyobb zavart, amellyel eddigi életük során szembesültek. Hozzáállásuk alaposan megváltozhat és nehéz megjósolni, hogy milyen módon. A turizmus, az utazás és a vendéglátás ágazataiban tevékenykedő vállalkozások az üzleti és az egyéni utazási preferenciák hosszú távú változásainak lehetnek kitéve. Más „fekete hattyú” események lehetősége miatt fennálló aggodalom megváltoztathatja azt, hogy a fogyasztók hogyan közelítik meg a pénzügyi biztonságot - több megtakarítást és kevesebb kiadást gondolhatnak stabilnak.

A Victum tanácsa: 11) a vállalkozás folyamatosan kövesse a fogyasztói trendek változásait, kezdetben alacsonyabb beruházásokat alkalmazzanak új termékek és szolgáltatások kidolgozásakor 12) tanuljanak meg olyan technikákat, amelyekkel nagyon rövid távon lehet tesztelni egy innováció, egy fejlesztés beválását.

 

7. Rugalmasság, együttműködés és innováció

networking.jpg

A vállalkozások vezetői a saját szemükkel látták, hogy egyik hétről a másikra hogy omlik össze, amit eddig biztosnak hittek. Azok, akik képtelenek a körülményekhez alkalmazkodni, akik nem képesek kívülről segítséget kérni, másokkal érdek és/vagy értékalapon együttműködni, és a vállalkozásban eddig ismeretlen innovációkkal előrukkolni, ezeket a nemzetközi trendeket figyelemmel kísérni, azok egy közepes lejtmenet után zuhanásba kezdenek majd, és végül tönkremennek. Ez a történelemben és a biológiában többféle módon végbement már.

A vállalkozások kénytelenek lesznek beérni kevesebbel, sokuk ezért jobb, egyszerűbb, olcsóbb és gyorsabb működési módszereket találhatnak - amennyiben erre képesek lesznek.

A Victum tanácsa: 13) a vállalkozás mérje fel, hogy mennyire védett a válság, mint betegség ellen, és ellenőrizze, hogy mely területeken kell feltétlenül változtatnia 14) kapcsolódjon össze más - akár kiegészítő tevékenységet végző - üzleti partnerrel - és tanulja meg a kulturált, mindenki számára előnyös, kölcsönös bizalmon alapuló üzletelést.

Köszönjük a figyelmét!

Ezzel ezt a sorozatot lezártuk. 14 tanácsunkhoz és további kérdésekre adott válaszokhoz keresse fel oldalunkat, és lépjen velünk kapcsolatba itt: https://victum.hu/szolgaltatasok

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://victum.blog.hu/api/trackback/id/tr6715647636

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása
victum.blog.hu